GRATIS fragt over 499 kr. -og prisgaranti

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos MeldBo.dk

Hos Meldbo.dk kan du handle enkelt, sikkert. Vi sender varen direkte til dig fra vores leverandør, for at kunne give dig de bedste priser og bedste udvalg. Fragten er gratis til adresser i Danmark på alle ordre over 499kr., så længe der er tale om brofaste forbindelser, uanset kurvens størrelse.

 

Bestilling og betaling.

For at handle i vores webbutik skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldig betalingsform, som vi accepterer i shoppen. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i kurven.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven. Eventuelle betalinger for ekstra services vil blive opkrævet ifbm. check out. Det kunne f.eks. være ”privat levering”.

Du har følgende betalingsmuligheder.

Visa kort – Matercard – Dankort – Viabill – Mobilepay, Klarna delbetaling og Klarna faktura betaling.

Betaler du med kort sker det gennem en sikker og krypteret forbindelse via SSL (Secure Sockets Layer) og er din garanti for en sikker online handel. Det er Clearhouse, som behandler webshoppens betalinger. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter indholdet og går til betalingssiden. Først når du har indtastet kortoplysninger, sendes din bestilling til os.

Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede produkter og prisfejl.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Umiddelbart efter du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse pr mail for vores modtagelse af din bestilling. Modtager du ikke en ordrebekræftelse kort efter ordreafgivelse, bør du tjekke mappen ”Uønsket post” eller dit ”spamfilter”. Finder du heller ikke din ordrebekræftelse her, bør du kontakte Kundeservice, så vil vi kan hjælpe dig. 

 

Levering.

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Levering til ikke-brofaste øer”.

Leveringsmåde

Levering sker primært med forskellige transportører. Mindre varer sendes med GLS og det vil fremgå på ”Ordreopdateringen”.

Den forventede leveringstid er 3-5 dage afhængig af produkt. Udvalgte produkter kan leveres indenfor 2-3 hverdage. Det vil fremgå på det enkelte produkt. Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme af flere omgange og med forskellige fragtmænd, da varerne kan komme fra forskellige leverandører. 

Levering af Pre-ordre varer. (forudbestilling).

Som udgangspunkt er leveringen af en pre-ordre vare 2-5 uger, men der kan dog i nogen tilfælde tilkomme ekstra dage. Dette vil du som kunde blive adviseret omkring, så du nogenlunde kan regne med, hvornår du vil modtage varen. 

Vigtigt ved leveringen

Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager varen fra fragtfirmaet. Hvis der er synlige skader, er det vigtigt, at du noterer det ved modtagelse, inden du kvitterer herfor. Er du i tvivl, så spørg fragtmanden.

Ydermere, er det er dit ansvar som modtager, at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang, at der er plads til at komme ind af døråbninger, mm. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt.

Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.

Vælger du "privat levering" bliver din ordre leveret til 1. dør i stueplan på hverdage mellem kl. 08.00 og 21.00.  Du vil blive ringet op ca. 30 min. før forventet levering. Har du ikke mulighed for at besvare opkaldet, kommer fragtmanden alligevel til din bopæl for at afleverer varerne. Hvis der er tale om en levering med GLS, så kommer fragtmanden uanmeldt på leveringsdagen, vi opfordre til at du som kunden holder øje med GLS´s pakkesporingside.

Hvis det ikke er muligt at være hjemme til at modtage varen, kan du vælge at få varen stillet på din bopæl. Dette kan noteres i kommentarfeltet ved ordreafgivelse. Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar.

Er der ingen hjemme, når fragtmanden kommer, og er det ikke aftalt at ordren må stilles, tager fragtmanden ordren med retur til vores lager. Herefter kontakter fragtfirmaet dig for aftale af nyt leveringstidspunkt. 

Er der tale om varer under 20kg vil disse blive leveret ved nærmeste GLS pakkeshop.

Levering med ind-bæring

Har du tilkøbt ydelsen ”Op-bæring” bliver dine varer båret op til din hoveddør uanset etage og ind i det første tilgængelige rum. Der tilbydes kun op-bæring af produkter/pakker der vejer op til 80 kg. Smalle, stejle eller snoede trapper og/eller smalle døre eller andre forhold, kan hindre fragtmanden i at få varen frem til den ønskede placering. Hvis du er i tvivl om hvorvidt fragtmanden kan komme til på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os for afklaring. Er der ikke den nødvendige plads til at fragtmanden kan foretage op-bæringen, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet betalt for op-bæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

Levering til ikke-brofaste øer

Bor du på en ikke-brofast ø i Danmark skal du kontakte kundeservice for andre fragtpriser. Vi tilstræber naturligvis altid at finde den billigste og hurtigste løsning, så du kan få den bedste pris. Det er dog vigtigt i at være opmærksom på at servicen gratis fragt ikke gælder til ikke-brofaste øer.

Det er derfor nødvendigt at du kontakter vores kundeservice, hvis du stadig ønsker at bestille varer til en ikke- brofaste øer.

Transportskader

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes inden for 24 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.

Husk at oplyse os om flg.:

- Ordre nr.
- Hvilke dele der er skadet
- Beskrivelse af skaden
- Foto af emballagen udvendig
- Foto af emballagen indvendig
- Foto af selve skaden

Modtager du en pakke med synlige skader, opfordrer vi dig til at nægte modtagelse eller modtage med forbehold. Nægtes modtagelse returneres pakken til os hvorefter vi opretter en sag hos transportøren.

Returret

Når du handler i webshoppen kan du uden begrundelse fortryde dit køb inden for 30 dage fra modtagelse. Du skal blot meddele os, at du fortryder købet, og derpå returnere varen til os. Du skal sende os en e-mail til kundeservice support@meldbo.dk

Returneringen.

Du skal selv afholde udgifterne ved tilbagelevering af varen, når der er tale om fortrudt køb. Men for at gøre fragten billigst for dig, kan vi hjælpe med at arrangere returfragten. I disse tilfælde vil prisen for fragt og returfragt efterfølgende blive fratrukket det beløb du får retur.

Når MeldBo arrangere returneringen af din ordre, så er det stadig dig, som er afsender af pakken, dvs. du er stadig ansvarlig for pakken og dens indhold, indtil den bliver modtaget på vores lager. Du er ligeledes ansvarlig for at forsendelsen er forsvarligt indpakket og i originalemballage. Vi anbefaler at du tager et billede af varen og emballage inden returneringen.

Varen vil som udgangspunkt skulle sendes retur med samme fragtfrom, som da du modtog den. Med mindre der er tale om en GLS privat levering, en sådan forsendelse skal returneres via indlevering i en GLS pakkeshop.  

Hvis afhentning ikke er mulig på den aftalte dato, fx pga. at varen ikke er tilgængelig, har været monteret, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, eller hvis pakken aldrig indleveres til GLS. Så vil du blive opkrævet som hvis afhentning havde fundet sted.

Priser på returfragt?

Prisen på returfragt afhænger af pakkens størrelse og vægt. Hvis varen er leveren med GLS, vil prisen være mellem 60kr / 100kr inkl. moms. pr. pakke. Denne type pakke skal du selv indlevere i en GLS pakkeshop, efter at du har påsat den label vi har sendt til dig.

Hvis din ordre er leveret på en palle vil prisen for retur afhænge af flere forskellige faktorer, så som vægt, din bopæl mm. Derfor er prisen herfor noget vi aftaler inden vi sætter i gang. På denne måde er du sikker på at der ikke opstår nogen overraskelser undervejs.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt beløbet, du har indbetalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab (læs mere under ”Bemærk”). Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Der kan gå op til 30 dage inden pengene er retur, alt efter bank og hvilket betalingsmiddel købet er foretaget med.


BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  1. du har samlet varen eller at du reelt har taget varen i brug.
  2. den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  3. du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  4. varens original emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.

 

Reklamation.

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation indenfor 24 mdr. Hvis hverken reparation, ombytning eller et afslag i prisen kan afhjælpe problemet, gives pengene tilbage mod returnering af produktet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk, alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 mdr. efter fejlen blev opdaget. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.  

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

 

Persondata

For at kunne handle på shoppen skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du på et tidligere tidspunkt oprettet et login til vores webshop for at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores Kundeservice.

 

B2B - Særligt om erhvervskunder

Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Hvis køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage om levering. Hvis sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del. Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.

Forbehold for priser og ordrebekræftelser
Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder unoliving.com sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke MeldBo’s accept på at handlen gennemføres.

Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar.

Ejendomsforbehold
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.


Cookies

Ved at benytte Unoliving.com accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

 Lovvalg og værneting

Køb af varer på MeldBo ApS er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Klagegang.

Ønsker du at klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Car Jacobsenvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive en eventuel klage igennem EU-Kommisiones klageportal, ODR. Den finder du hér

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.10.2020